Edukacije

JEDNOGODIŠNJA Montessori edukacija

godinu dana
1.600

Odgojno obrazovna znanost posljednjih je nekoliko stotina godina pod utjecajem mnogobrojnih pedagoških/ alternativnih pravaca iz različitih europskih zemalja (pokret znan kao reforma pedagogije, a koja se kritički odnosi/ preispituje tradicionalni odgojno- obrazovni proces). Među glavnim predstavnicima ovog pokreta našla se i Maria Montessori, čija je pedagogija danas vrlo cijenjena i prihvaćena u svijetu. Upravo zbog spomenutih društvenih promjena, interesa roditelja kao i stručnjaka iz područja pedagogije pokrenuto je Učilište s ključnom zadaćom unaprjeđenja stručnog rada u području predškolskog odgoja i obrazovanja u specifičnom području Montessori pedagogije.

Globalna zadaća Učilišta Montessori je osposobljavanje stručnjaka za primjenu Montessori pedagogije u svakodnevnom odgojno-obrazovnom radu te njegova implementacija u kurikulum Ustanove.
Specifične i operativne zadaće vezane su uz neposredni rad s djecom u Montessori programu, a stjecanjem i usavršavanjem stručnih znanja iz područja Montessori pedagogije u okviru Učilišta, one postaju metodički ostvarive. To su redom:

  1. Unaprjeđivanje odgojno- obrazovne Montessori prakse (ili njezino utemeljenje) u posebno pripremljenoj okolini, najčešće u dobno heterogenoj skupini.
  2. Inkluzija djece s teškoćama u razvoju, koristeći se pritom Montessori metodom, koju prilagođavamo svakom pojedincu.
  3. Poticanje otvorenosti, komunikacije i suradnje na nekoliko relacija (odgojitelj- dijete, odgojitelj- odgojitelj, odgojitelj- roditelj i konačno odgojitelj- šira lokalna zajednica) posebno vezan za Montessori program
  4. Stvaranje (korištenje) prostora vrtića na način koji odgovara interesima i potrebama djece uvažavajući načela Montessori pedagogije. Takav prostor je poticajan i kreativan te odgovara stvaralačkim potencijalima djece.
  5. Montessori metoda usmjerena je na istraživanje i poticanje samostalnosti, suosjećanja i stvaralaštva djece kroz sva odgojno- obrazovna područja (područje samostalnosti, osjetilnosti, jezika, matetmatike i kozmičkog odgoja u koji je utkano likovno i glazbeno stvaralaštvo.
  6. Posebnost Montessori pedagogije odnosi se na pribor (didaktički materijal), čije se funkcije u svakodnevnom odgojno- obrazovnom radu istražuju, proširuju te kombiniraju.

Struktura Montessori programa u učilištu Montessori usmjerena je prema razvoju dječjih kompetencija kako bismo postavili temelje za kvalitetan život u kasnijoj dobi. Ključne kompetencije (prema Europskom referentnom okviru) koje je odredila Europska unija, a kasnije prihvatila i Republika Hrvatska u svojoj obrazovnoj politici su:

  1. Komunikacija na materinskom jeziku
  2. Komunikacija na stranim jezicima
  3. Matematička kompetencija i osnovne kompetencije u prirodoslovlju i tehnologiji
  4. Digitalna kompetencija
  5. Učiti kako učiti
  6. Socijalna i građanska kompetencija
  7. Inicijativnost i poduzetnost
  8. Kulturna svijest i izražavanje.

Usprkos stoljetnoj tradiciji, aktualnost Montessori pedagogije nije upitna nego sve više dobiva na važnosti. Njena načela prilagođavaju se novim društvenim uvjetima i potiču razvoj gore navednih kompetencija.

"Dati djetetu poticaj u pravom trenutku života je kao upaliti svjetlo u sobi prepunoj mogućnosti." Gary Smalley