Učilište Montessori

Nakon 25 godina rada DV Montessori i 10 godina rada Stručno-razvojnog centra Montessori, odlučili smo otvoriti Učilište Montessori zbog daljnjeg unaprjeđivanja i obogaćivanja odgojno-obrazovne prakse u drugim ustanovama ranog i predškolskog odgoja Republike Hrvatske.

Cilj učilišta
Cilj učilišta Montessori je sustavna edukacija odgojitelja, stručnih suradnika i ostalih zainteresiranih pojedinaca za pedagošku koncepciju Marie Montessori, jačanje njihovih osobnih i profesionalnih kompetencija, te stjecanje vještina rada koje će implementirati u svakodnevni odgojno- obrazovni rad. Kako bi kvaliteta rada u području Montessori pedagogije bila na razini koju je prije stotinjak godina postavila i sama Maria Montessori potrebna je autentična edukaciju i cjeloživotno učenje uz bogato istraživanje prakse, provjeravanje i promišljanje teorijskih postavki kao i apsolutnu primjenu Montessori načela u konkretnim uvjetima, te superviziju što ujedno predstavlja i našu misiju. Vizija Montessori Učilišta je biti renomirana obrazovna ustanova koja provodi obrazovanje na visokom stupnju kvalitete u području Montessori pedagogije za što su potrebna specifična znanja.

Glavne zadaće učilišta
Glavne zadaće učilišta Montessori su produbljivanje postojećih znanja i razumijevanja djeteta te njegove prirode učenja uz povećanje profesionalnih kompetencija odgojitelja i stručnih suradnika kao nositelja procesa odgoja i obrazovanja. Jedini način na koji je to moguće je kreacija kvalitetnog program stručnog usavršavanja za odgojitelje, stručne suradnike i ostale zainteresirane za pedagogiju Marie Montessori, uz metodički okvir vježbi, te mogućnost hospitacije u Montessori pripremljenoj okolini uz promociju Montessori metode, koju je u drugačijim pedagoškim kontekstima važno prilagođavati. Nadalje, edukacija ne bi bila moguća bez uvjeta za njezino uspješno ostvarivanje i to organizacijskih, kadrovskih i prostornih, pa i to smatramo važnom zadaćom učilišta Montessori – ostvarivanje materijalnih uvjeta (i didaktike) u Montessori prostornom kontekstu kako bi slijed vježbi u metodičkom dijelu bio autentičan.
Kvalitetan odgojno – obrazovni rad u Montessori pedagogiji orijentiran je na uočavanje urođenih potencijala svakog djeteta, eventualno otkrivanje poteškoća te procjenu mogućnosti djeteta s ciljem inkluzije u kronološki heterogenoj skupini djece. Bez kvalitetnog i stručnog kadra te uključivanja vanjskih suradnika/ stručnjaka u profesionalnoj domeni njihova rada (drugim riječima stručnjaci različitog profila), koji će biti nositelji stručne edukacije, ne možemo govoriti o edukaciji na visokom obrazovnom stupnju.

"Dati djetetu poticaj u pravom trenutku života je kao upaliti svjetlo u sobi prepunoj mogućnosti." Gary Smalley